We moeten afstappen van het uurmodel. Zeker als jouw accountantskantoor volop aan het digitaliseren en automatiseren is. Efficiënter werken wordt dan alleen maar afgestraft.
Hoe langer je zo blijft werken, hoe meer marge je verliest.
Laat ons je businessmodel nu eens omvormen en een prijslijst zoals bij de bakker gaan opstellen. Een prijslijst met verschillende diensten die elk een vaste prijs hebben.
Dan is het net aan ons om alles efficiënter en meer schaalbaar te doen om zo meer marge per “stuk” over te houden. Does it make sense?
Bekijk hier de korte opleiding 👇
In mijn bescheiden opinie zijn er een paar zeer bepalende recurrente taken binnen de dienstverlening van accountants:
- Periodieke boekhouding: hiermee bedoel ik dus de periodieke verwerking van de inkomende stukken en het opvragen van ontbrekende stukken. Aankopen, verkopen, financieel, lonen,…
- BTW-aangifte, IC-aangifte en BTW listing
- Afsluiting van de balans
- Jaarrekening
- Vennootschapsbelasting
- Personenbelasting
- Opstellen van fiches
- AWW (3 jaarlijks)
- UBO
- Voorafbetalingen
- En minimaal 1 tussentijdse balans incl. bespreking
Deze taken kunnen we perfect onder een recurrente vaste prijs steken.
Ze zijn straightforward en mits enige ervaring, kunnen we daar een zeer correcte prijs voor opstellen. We kennen immers het volume/tijdsbestek van dergelijke taken.
Wil je de volledige opleiding in uitgeschreven versie raadplegen?
Vul dan onderstaand formulier in, dan bezorgen wij je de volledige whitepaper ‘Businessmissie voor accountants’.
Download nu de whitepaper
Wil je de volledige opleiding in uitgeschreven versie raadplegen?
Vul dan onderstaand formulier in, dan bezorgen wij je via mail de volledige whitepaper.