Hoe creëer je toegevoegde waarde?

Vandaag bevinden we ons in een beweging van disruptie binnen het accountants landschap. Weinig personeel én een explosie van startende ondernemers. Een positieve vraag versus aanbod.

Net daarom, beste accountant, is het vandaag hét ideale moment om je businessmodel onder de loep te nemen en bij te schaven.

Graag neem ik jullie mee in een verhaal van ‘stukprijzen’ en ‘toegevoegde waarde creëren’.

Toegevoegde waarde is abstract, maar laat me dit heel simpel uitleggen.

Een financieel plan wordt gemiddeld aan 500 à 900 euro verkocht aan de klant.

In de werkelijkheid zorgt eigen kennis en software ervoor dat een financieel plan ons 2 à 3 uren kost.

M.a.w. als we dit zouden aanrekenen aan een respectabel uurtarief van 125 euro, kom ik uit op 375 euro. De meerprijs is dus de toegevoegde waarde dat dit plan met zich meebrengt.

Bekijk hier de korte opleiding 👇

Het is immers een broodnodig document voor de ondernemer om te kunnen starten. Dus hebben we hiermee een enorme toegevoegde waarde voor de klant.

Maar beste accountant, waar zit de sleutel voor mij?

Wel, software zorgt ervoor of zal er voor zorgen dat we alles efficiënter kunnen voorbereiden en afwerken. Met als gevolg: als we in regie blijven werken, zullen we minder geld gaan verdienen door onze eigen snelheid en automatisatie. En dat willen we toch net niet?

Wil je de volledige opleiding in uitgeschreven versie raadplegen?
Vul dan onderstaand formulier in, dan bezorgen wij je de volledige whitepaper ‘Businessmissie voor accountants’. 

Download nu de whitepaper

Wil je de volledige opleiding in uitgeschreven versie raadplegen?
Vul dan onderstaand formulier in, dan bezorgen wij je via mail de volledige whitepaper