Van een ouderwetse fichebak naar een overzichtelijk klantenoverzicht.

Van een ouderwetse fichebak naar een overzichtelijk klantenoverzicht.

Komt dit jou bekend voor? Iedereen in het kantoor werkt met zijn eigen databronnen, zijn eigen contactgegevens van bepaalde klanten. Je kent enkel je eigen klanten en dossiers. We houden ons bezig met opdrachtbrieven, AWW en UBO’s. Maar wie welk document heeft en wanneer het herzien moet worden, dat weet niemand.

Er is nood aan overzicht. We moeten centraliseren, uniform werken en vooral efficiënt met ons kantoor omspringen.

Bekijk hier de korte opleiding 👇

Wat verstaan we onder klantenoverzicht?

Het klantenoverzicht is de goede ouderwetse fichebak. We willen gegevens verzamelen. Naam, adres, einde boekjaar, BTW-periodiciteit, met wie communiceer ik, … Waarom doen we dit allemaal? Om onze klant te leren kennen. En daarin gaat data ons helpen. Data is key en alles in automatisering valt of staat met de juiste data.

Deze fichebak noemt men officieel een CRM: Customer Relationship Management. Kortom: het beheren van jouw contacten. Dit kunnen klanten zijn, partners, collega’s, kennissen, alle mensen die relevant zijn voor jouw onderneming.

Hoe bundel je de gegevens?

In deze grote fichebak is het de kunst om al jouw communicatie bij te houden. Want communicatie is data en data geeft ons inzichten. Als je formele data bundelt met persoonlijke data, krijg je waardevolle inzichten die de relatie tussen jouw klant en je onderneming kunnen vergroten en sterker maakt. Nu nog schakelen!

Een waardevol aspect is dat je inzichten krijgt over de volledigheid van de kwaliteitstoetsing. Dat onderscheidt de accountancy CRM met de courante CRM. Dankzij de data krijgen we broodnodige overzichten, om zo de kwaliteit en het onderzoek van jouw klanten voorop te stellen.

Een CRM bestaat uit heel veel data, die we uniform in één software bundelen, om zo in een oogopslag de nodige inzichten te krijgen van jouw klant en jullie relatie. Dit is en blijft de basis als je later ook deze data wil gebruiken voor marketingdoeleinden of adviseringsdoeleinden.

Wil je de volledige opleiding in uitgeschreven versie raadplegen?
Vul dan onderstaand formulier in, dan bezorgen wij je de volledige White paper ‘Klantenoverzicht’. 

Download nu de whitepaper

Wil je de volledige opleiding in uitgeschreven versie raadplegen?
Vul dan onderstaand formulier in, dan bezorgen wij je via mail de volledige whitepaper ‘Kantoorbeheer, maar dan efficiënter’.