Van accountant tot businesspartner.

Als accountant wil je een bepaalde service aan een mooi tarief aan je klanten aanbieden. In dit geval de broodnodige compliance.

Liefst factureer je die aan een tarief waar je ook intern als kantoor mee kan investeren in software om de tarieven meer en meer te stroomlijnen, maar ook om je processen te stroomlijnen.

Je moet bepalen aan welke prijs je je “basisdiensten” kan voorzien.

Als je eenmaal de basis aan de man kan brengen, moet je maand na maand, jaar na jaar werken om intern je marge op deze diensten te vergroten.

Bekijk hier de korte opleiding 👇

Maar hoe wil je je klant dan aan jouw onderneming binden?

Door meerwaarde te bieden, door à-la-carteopties te voorzien, door met een vaste prijslijst te werken.

Deze taken zijn op maat van de klant, het zijn die taken die toegevoegde waarde bieden. En dit schept net die vertrouwde band als businesspartner in het verhaal van de ondernemer. Compliance is en blijft broodnodig, maar geeft geen enkele toevoeging aan het verhaal voor de ondernemer.

Cru gezegd: jij stuurt jouw factuur voor het berekenen en indienen van de correcte vennootschapbelasting. Nadien stuurt de overheid ook nog eens de aangifte ter betaling. Dat lijkt eerder voor de ondernemer een noodzakelijk kwaad.

Toegevoegde waarde en het creëren van een langdurige samenwerking zit hem net in die kleine, maar uiterst belangrijke taken die groei en vooruitgang in het leven van de ondernemer scheppen.

Neem daarom de softwarekost als broodnodig op in jouw prijszetting om jouw dienstverlening waar te maken.

Want de moraal van het verhaal is dat je zo weinig mogelijk tijd in de compliance wil steken en net meer de trouwe businesspartner van de ondernemer wil worden.

Wil je de volledige opleiding in uitgeschreven versie raadplegen?
Vul dan onderstaand formulier in, dan bezorgen wij je de volledige whitepaper ‘Businessmissie voor accountants’. 

Download nu de whitepaper

Wil je de volledige opleiding in uitgeschreven versie raadplegen?
Vul dan onderstaand formulier in, dan bezorgen wij je via mail de volledige whitepaper