We gaan ervan uit dat je vandaag reeds werkt met forfaits en/of een vaste prijslijst. Als dat niet zo is, moet je snel even mijn eerdere video’s bekijken.
Maar dus: je werkt reeds met maandelijkse fees.
Maar wat met je kost voor software?
Heb je die al mee verrekend in je vaste recurrente forfait?
Want als we jouw softwarekost mee opnemen in je forfait, zonder daarover te communiceren, weet de klant dat hij voor één bepaalde prijs een resem aan diensten mag verwachten zonder enige meerprijs. Vroeger rekende we ook onze software door in ons uurtarief. Waarom kan dat dan nu niet in een vast forfait? Uiteindelijk wil de klant waar voor zijn geld. Ongeacht hoe die prijs is opgebouwd.
Bekijk hier de korte opleiding 👇
Vandaag rekening ik 400 tot 500 euro per jaar per vennootschap aan software.
Als we deze vanaf de start mee opnemen in onze “begroting”,
dan is software opeens niet meer jouw vijand, maar jouw vriend.
We kunnen dus een volledige boekhoudstraat opbouwen met alle toeterkes en bellekes, zonder dat we in onze initiële marge zitten.
Zalig, toch?
Even een tip: hou er zeker rekening mee dat jouw budget voor software de komende jaren zeker zal groeien. Dus neem je inschatting voldoende ruim.
Een voorbereid man/vrouw is er twee waard 😉
Wil je de volledige opleiding in uitgeschreven versie raadplegen?
Vul dan onderstaand formulier in, dan bezorgen wij je de volledige whitepaper ‘Businessmissie voor accountants’.
Download nu de whitepaper
Wil je de volledige opleiding in uitgeschreven versie raadplegen?
Vul dan onderstaand formulier in, dan bezorgen wij je via mail de volledige whitepaper.