Stap voor stap naar het accountantskantoor van morgen

Stap 1: Plan een meeting

Boek een meeting en drink samen met me een virtuele koffie. Pas op dit is voor de durvers, accountants die durven te veranderen, accountants die willen veranderen!

Stap 2: Digitale analyse

Via diverse vraagstellingen over visie, management, personeel, digitalisatie, e.a. creëren we een diepgaande analyse van de huidige situatie bij jou op kantoor.

Stap 3: Digitale implementatie

Kantoorbeheer software is het pompend hart van jouw klantenfiches en bijhorende administratie. We voorzien de gehele inrichting van jouw kantoorbeheer in Adminpulse.

We beschikken over meer dan 50 best practices van broodnodige processen toepasbaar op jouw accountantskantoor. Facturatie, taakplanningen, documenten centralisatie, tijdsregistratie, automatische e-mails, nacalculatie, volmachtbrieven, opdrachtbrieven,… zijn voor ons bekend terrein.

Mocht je nog geen kantoorbeheer tool hebben, kunnen wij jou zeker hiermee verder helpen.

Een sterke pre-accounting tool heeft 4 cruciale kenmerken.

  • Het centraliseren van verschillende documenten door middel van een funnel
  • Sterke herkenning – OCR
  • Automatisatie door middel van A.I., machinelearning en regel-instellingen
  • Validatie mogelijkheden
  •  

Om te kunnen voldoen aan al deze eigenschappen gaan we tools implementeren en creëren naar de structuur van het kantoor. Dankzij onze ondersteuning aan meerdere kantoren bevat ons arsenaal al heel wat automatisatie regels en kennen we de noden van onze klant maar al te goed. Van gemiddeld 40 facturen per uur naar +80 facturen per uur mag geen probleem vormen.

Van jouw kern software proberen we zoveel mogelijk af te blijven, want dit is immers jouw vertrouwde omgeving. Het is zoals het kiezen van een wagen, dit is eigen aan de chauffeur en heeft een persoonlijke, vaak historische, voorkeur. Helaas gebeurt het dat we voor een ander pakket moeten kiezen om zo heel de ketting aan het werken te krijgen. Hierdoor is het cruciaal om de eindfase van jouw gehele efficiënte boekhoudstraat te bepalen. Vandaag werken de meeste van onze klanten met Exact Online, Octopus of Yuki. Deze pakketten werken via de cloud en hebben een goede connectiviteit met andere pakketten. Hierin kunnen wij jou ook begeleiden.

Verder zetten wij heel hard in op het automatiseren, stroomlijnen en centraliseren van het werkdossier, afsluiting. Om zo de nodige compliance (Nationale Bank van België, Biztax) te kunnen voorzien. Zo hebben wij in Silverfin een hele werkwijze ontwikkeld waardoor alle medewerkers van het kantoor betrokken geraken in het voorbereiden van de afsluiting of in de afsluiting zelf.
Ook kan uw klant alles terugvinden op één centrale plaats.

Als we spreken over kantoorbeheer, pre-accounting en accounting werken we voornamelijk op efficiëntie en het kantoor managen. De echte (visuele) toegevoegde waarde naar onze klant vinden we in post-accounting. Hier creëren we advies op maat van de ondernemer. Ook hier kent Digly verschillende rapportage en advisering tools. Digly heeft ook een eigen bibliotheek van rapporten /adviezen onder de reeds bestaande klanten. Silverfin kan alvast een mooie stap voorwaarts betekenen. Ben je op zoek naar de echte (visuele) toegevoegde waarde, kunnen we je helpen met meer doorgedreven en visuele toepassingen.

Is het geen tijd om het business model van de accountants in vraag te stellen? En eens helemaal van nul te beginnen. Het bouwen van een nieuwe visie en strategie voor morgen!

  • Efficiëntie versus toegevoegde waarde
    Automatiseren is kostelijk en onze klant denkt dat alles nu vanzelf gaat en stelt zich ook vragen. Hoe hierop te anticiperen in deze digitale transformatie.
  • Prijszetting
    Is mijn prijs wel in orde? Betaald mijn klant te weinig of te veel? Vragen die we kunnen oplossen als we deze in kaart brengen na inzichten gecreëerd te hebben door middel van ons Business model te bepalen en te kijken naar eigen efficiëntie en/of toegevoegde waarde voor de klant.
  • Klanten
    Creëren van persona’s is een vaak onderschat gegeven bij de accountants. Want we willen allemaal goed betalende, communicatieve en volledig aanleverende klanten, maar hoe kunnen we deze nieuwe/bestaande klanten stroomlijnen en omvormen tot model klanten?
  •  

Na deze module, kunnen we uiteraard ook de nodige implementatie voorzien in de juiste pakketten.

Activiteiten omzetten in flowcharts. Super handig om in te schatten waar er problematiek in een ketting zit. En hoe we deze eventueel kunnen digitaliseren / automatiseren. Verder kunnen dit soort documentatie ook van pas komen bij een ITAA kwaliteitstoetsing.

Na lang wikken en wegen hebben we de nodige tools gekozen. Nu volgt de stap om onze klanten en/of medewerkers mee aan boord te krijgen. Dit vraagt een doordachte aanpak op gebied van communicatie en moeten we vooral de energie hoog houden.
Iedereen meekrijgen in uw digitale transformatie is de boodschap en dit doen we door middel van een goed uitgevoerde stappenplan.

Stap 4: Digly Konnekt

Na 3 cruciale en vernieuwende stappen te hebben genomen in jouw kantoor willen wij met Digly vinger aan de pols houden en bieden wij ook abonnementen aan. Deze abonnementen zorgen voor topics zoals:

Genoeg gescrold.
Klaar voor de start?​ 🚀

De virtuele koffie staat klaar voor accountants
die durven en willen veranderen!